Pealtvaatajatele

Kehala autospordikompleks asub Lääne-Virumaal Rakverest lõunas hästi ligipääsetavas kohas. Koos Saaremaa Oriküla ja Harjumaa Laitse paarisringiga on Lääne- ja Põhja-Eestisse moodustunud autospordikeskuste omalaadne telg, millest Kehala on idapoolseim.

Tallinnast tulijaile sobib ligipääsuks kõige paremini teekond, mis kulgeb Peterburi maanteed mööda Haljala ristini, sealt Rakveresse ja seejärel mööda linna ringteed kuni Mustvee maanteeni. Mööda Mustvee maanteed (ametliku nimetusega Rakvere-Luige tee nr 21) tuleb sõita läbi Pajusti aleviku kuni Viru-Jaagupi ristini, kust keerata vasakule Kantküla poole (tee nr 103). Edasi on juba lihtne – vähem kui paari kilomeetri kaugusel näeb vasakul asuvat pealtvaatajate parklat. Võistluste ajal abistavad külalisi teeviidad.

Lõuna-Eestist tulijail on Kehalasse kõige lihtsam jõuda mööda Tartu-Jõhvi maanteed, pöörates Mustvee kohal vasakule ja seejärel õige pea paremale (Luige-Rakvere maanteele). Edasi tuleb sõita juba eelnimetatud Viru-Jaagupi ristini ja sealt paremale Kantküla poole.

Kehala paarisrada ja seda ümbritsev n-ö väline ring on pealtvaatajaile täielikult jälgitav. Parimad vaatamiskohad asuvad kompleksi keskel asuval kõrgendikul ja läänepoolses servas trampliini juures. Alates 2012. aastast võivad pealtvaatajad ka võistluse ajal oma positsioone muuta – radasid saab ületada kolme jalakäijate silla kaudu.

Parkla, toitlustus, kommentaatoripunkt jms asuvad peamise pealtvaatajateala vahetus läheduses, kuid suuremate võistluste ajal on neid võimalik laiendada ka trampliini juurde.

Kehala kompleks on ainulaadne selle poolest, et mitte kusagil mujal lähipiirkonnas pole rallivõistlus nii pealtvaatajasõbralik, kui siin. Ligemale 3 kilomeetrit ralliteid on ühe pilguga haaratav ja sellele alale mahub kõik autorallile iseloomulik – pikad ja kiired sirged, kiired ja aeglased kurvid, üks suur ja mitu väiksemat trampliini. Kunstlikult ehitatud rajad nõuavad võistlejailt suurt keskendumist ja selle kadumisel on otse pealtvaatajate silme all toimunud mitu teelt väljasõitu.

Viimastel Viru rallidel on korraldajad teinud trassivaliku sellise, et võistlejad läbivad Kehalat vähemalt kaks korda, kui mitte rohkem. Tänu sellele on võimalik ühe koha peal kiiruskatseid vaadata neli-viis tundi järjest.

Kompleksi üht omanikku, rallisõitjat Georg Grossi nimetatakse naljatamisi “maailma kiireimaks meheks Kehalas”, mis on ka mõistetav, sest ta suudaks neid radu läbida ilmselt ka kinnisilmi. Samas: veel noore ja rohelisena, täiesti oma rallisõitjakarjääri alguses, pälvis ta Kehalas 2005. aastal toimunud rallisprindil, mis oli talle üldse esimeseks ametlikuks võistluseks, esikoha.