Kehala ring

Kehala on pisike küla Rakverest lõunas (2007. aasta andmeil 48 elanikku). Kohalik rahvas teab muuhulgas, et Kehalas tegutseb autode lammutuskoda ja et sealses klubis toimuvad pillimeeste päevad. Aga kõige rohkem tuntakse Kehalat muidugi kui autospordi mekat.

Eelmise Eesti vabariigi ajal laiusid praeguse autospordikompleksi kohal ümbruskonna talude põllumaad. Nõukogude Liidu ajal rajati samasse kruusakarjäär – tegemist on kvaliteetse kruusaga, millega pinnatud enamik ümbruskonna külavaheteedest ja mis on tänuväärt materjaliks ka ralliteede rajamiseks-korrastamiseks.

2003. aastal läks karjäär eraomandusse, esimese ettevõtmisena rajati sinna paarisringrada. Alates 2006. aastast on kompleksi omanikeks ja arendajateks isa-poeg Oleg ja Georg Gross. Praegu on nende käsutuses enam kui 60 hektari suurune maa-ala, kuhu 2012. aasta suveks on rajatud enam kui 10 km kruusa- ja asfaltkattega teid, mis on muust liiklusest eraldatud ja kus saab korraldada erinevaid autospordivõistlusi. Eeskätt keskendutakse rallispordile.

Kompleksi südameks on 2,1 km pikkune paarisringrada, kus kolmandiku ulatuses on rajakatteks asfalt, ülejäänul kruus. Kompleksis on kolm viadukti-tunnelit, mis võimaldavad olemasolevaid radasid kombineerida ning tekitada erinevaid võistlustrasse. Pealtvaatajate liikumise hõlbustamiseks valmis 2012. aasta suvel kolm jalakäijate silda.

Esimene ralliauto sõitis läbi Kehala praeguse autospordikompleksi 1989. aastal (vaata ka rubriiki ajaloost). Alates 2003. aastast, mil toimus esimene Viru ralli, on Kehalas alati sõidetud üks või mitu nimetatud ralli kiiruskatset. Traditsiooniliseks on muutunud Eesti rallisprindimeistrivõistluste etapi korraldamine, samuti toimuvad Kehalas regulaarselt rahvasprindid (ja rallid). Kehalas on sõidetud ka sõiduautode rallikrossi ja veoautokrossi.

Kehala rajad on testideks ja treeninguteks avatud kõikidele rallisportlastele, vaja vaid omanikega kontakti võtta ja kokku leppida. Sissepääs territooriumile on võistlus- ja treeningvälisel ajal väravatega suletud – põhjuseks hooletud kaaskodanikud, kes armastavad oma prügi metsa alla vedada ja samuti ka “autosportlased”, kes ei oska hinnata omanike hoolt ja vaeva radade ettevalmistamisel. “Autospordiga tegelevad inimesed pääsevad Kehalasse alati treenima, meie soov on vaid, et võetaks ühendust ja lepitaks kokku,” kinnitab Oleg Gross.

Lisaks ametlikele võistlustele ning treeningutele saab Kehalas korraldada ka muid autodega seotud üritusi – esitlusi, proovisõite, firmade üritusi jms.

Kehala autospordikompleksi geograafilised koordinaadid on 59º16´N ja 28º28´E ning piirkonna absoluutne kõrgus jääb vahemikku 94-101 meetrit üle merepinna.